Sökmotoroptimering (SEO)

SEO-optimering – Vad är SEO och hur påverkar det visningen i Google?

Våra SEO tjänster

Vill du också få fler kunder och ökad trafik till din hemsida?

Vi hjälper dig med följande:

  • Sökordsoptimering
  • Hastighetsoptimering
  • Skapa Robots.txt och Sitemap.xml
  • Innehållsoptimering
  • Taggoptimering Alt
  • SEO Optimization Consulting
  • Komplett webbplatsanalys
  • Titel och beskrivning Optimering
  • Intern länkoptimering
  • Integrera Google Analytics
  • Strategi för sociala medier
  • Innehållsstrategi

Som experter på sökmotoroptimering och marknadsföringsindustrin har vårt team bevisat att det kan skapa effektiva marknadsföringsstrategier med mätbara långsiktiga effekter. Vi kan förbättra sökmotorresultat och webbtrafik för alla företag. Professionell erfarenhet gör att vi lyckas uppnå målen för företag med komplexa webbplatser i konkurrenskraftiga branscher.

Först analyserar vi webbplatsen och aktivitetsområdet. Det första steget är att optimera webbplatsen tekniskt så att sökmotorer kan indexera den. Vi optimerar hastighet och svarsfrekvens för bästa möjliga poäng. I nästa steg ställer vi in ​​innehållsstrategi och nyckelord. Tillsammans med dig rekonstruerar vi innehållet på webbplatsen så att den i slutet av SEO-optimeringsprocessen kan kommunicera perfekt med sökmotorer.

SEO-optimering är en pågående process! Vi erbjuder våra tjänster i form av en månatlig prenumeration, så att avkastningen på din webbplats ständigt ökar. Vi garanterar ökad organisk trafik och webbplatsens SEO-prestanda.

LILLA PAKETET

Detta paket passar företag som vill fånga upp kunder på sin lokala marknad och har få tjänster/produkter.
2499 kr
  • SEO – sökordsanalys
  • On-page-SEO – optimera innehåll (Title, Meta Description, H1 och URL)
  • SEO-strategi – den långsiktiga planen (vad ska optimeras och prioriteras)
  • Teknisk SEO
  • Revidera och optimera kod
  • Intern länkoptimering
  • Strategi för sociala medier
Beställ lilla paketet

STORA PAKETET

Detta paket passar det företaget som jobbar på en mer regional marknad eller lokal marknad och har ett bredare utbud av tjänster.
4999 kr
  • SEO – sökordsanalys
  • On-page-SEO – optimera innehåll (Title, Meta Description, H1 och URL)
  • SEO-strategi – den långsiktiga planen (vad ska optimeras och prioriteras)
  • Teknisk SEO
  • Revidera och optimera kod
  • Intern länkoptimering
  • Strategi för sociala medier
Beställ stora paketet

SEO

Sökmotoroptimering är en teknik som används av designers, webbutvecklare och marknadsförare för att optimera en webbplats för sökmotorer. Det är processen att ändra webbplatsens synlighet i obetalda sökmotorresultat, allmänt kända som organiska resultat. I allmänhet, ju högre en webbplats och en högre frekvens i resultatlistan, desto fler besökare kommer in på webbplatsen från sökmotorer. SEO-optimering kan generera besökare från olika sökningar, inklusive bildsökningar, lokala sökningar, videosökningar, akademiker eller till och med nyheter och industri (specifika sökmotorer).

Vad hjälper SEO-optimeringen till?

Sökmotorer är robotar som indexerar webbplatser på internet. Denna indexering sker enligt vissa kriterier. När du gör en sökning på en sökmotor som Google frågas flera webbplatser. I vilken ordning webbplatser visas beror på hur väl de uppfyller sökmotorns kriterier. Ju fler kriterier en webbplats uppfyller, desto bättre är positionen i sök.

SEO-optimering innebär att uppfylla kriterierna för sökmotorer. En bättre position på skärmsidorna innebär mer trafik. Mer trafik innebär fler kunder, så en stor vinst.

De flesta användare stannar på den första sidan med resultat när de söker. Brist på SEO-optimering har allvarliga återverkningar på en webbplats. Det kommer inte att visas på söksidor eller så kommer det att vara mycket dåligt. Därför mäts framgången för en webbplats i positionen på resultatsidorna. På ett alltmer trångt internet är SEO-optimering avgörande för alla företag.

Hur SEO-optimeras en webbplats?

SEO On-Page optimering

Det är summan av de optimeringar som utvecklingsteamet utför på sidorna på själva webbplatsen. Dessa är:

  • Nyckelordstäthet. Välj ett eller flera innehållsrelevanta sökord för varje sida.
  • Rätt Metadata som innehåller nyckelordet.
  • En lämplig titel.
  • SEO-vänlig URL. Webbplatsens adress måste innehålla nyckelordet.
  • Rätt rubrikordning h1, h2 … h6. Helst bör det innehålla nyckelordet.
  • Minst 300 ord.
  • Mobil anpassning. Google kontrollerar utseendet på sidan på mobila enheter.
  • Uppladdningshastighet. En långsam webbplats kommer att straffas på resultatsidorna.
  • Bilder taggade med alt attribut
  • Rätt bildstorlek och format
  • Webbplatsens storlek. En stor och uppdaterad webbplats så ofta som möjligt har mycket högre chanser än en webbplats med några sidor oförändrade sedan lanseringen.

Det finns andra rent tekniska kriterier som webbutvecklare bör känna till och följa under webbutvecklingsfasen.

SEO OFF-Page optimering

Detta är en långsiktig process som oftast tar marknadsavdelningen ansvaret över.  Sökmotorer försöker hitta relevanta tecken på innehållets kvalitet på webbplatsen. Dessa tecken hänvisar till kvalitets- och popularitetsindikatorerna som analyseras av antalet länkar som leder till den analyserade sidan, sammanhanget, källans författare, den totala trafiken till sidan och aktiviteten i den sociala miljön (som, dela, kommentar, tweet, etc.).

Har du frågor om SEO eller vill du ha en gratis konsultation? Hör gärna av dig.

Samtycke(Obligatoriskt)

Låt oss ta ett möte och se hur Imperativ media kan hjälpa er

Florin Gainar, Digital marknadsförare och Projektledare @imperativmedia

 

Offertförfrågan KONTAKTA OSS