Sökmotoroptimering (SEO)

SEO-optimering РVad är SEO och hur påverkar det visningen i Google?

Våra SEO tjänster

Vill du också få fler kunder och ökad trafik till din hemsida?

Vi hjälper dig med följande:

  • S√∂kordsoptimering
  • Hastighetsoptimering
  • Skapa Robots.txt och Sitemap.xml
  • Inneh√•llsoptimering
  • Taggoptimering Alt
  • SEO Optimization Consulting
  • Komplett webbplatsanalys
  • Titel och beskrivning Optimering
  • Intern l√§nkoptimering
  • Integrera Google Analytics
  • Strategi f√∂r sociala medier
  • Inneh√•llsstrategi

Som experter p√• s√∂kmotoroptimering och marknadsf√∂ringsindustrin har v√•rt team bevisat att det kan skapa effektiva marknadsf√∂ringsstrategier med m√§tbara l√•ngsiktiga effekter. Vi kan f√∂rb√§ttra s√∂kmotorresultat och webbtrafik f√∂r alla f√∂retag. Professionell erfarenhet g√∂r att vi lyckas uppn√• m√•len f√∂r f√∂retag med komplexa webbplatser i konkurrenskraftiga branscher.

F√∂rst analyserar vi webbplatsen och aktivitetsomr√•det. Det f√∂rsta steget √§r att optimera webbplatsen tekniskt s√• att s√∂kmotorer kan indexera den. Vi optimerar hastighet och svarsfrekvens f√∂r b√§sta m√∂jliga po√§ng. I n√§sta steg st√§ller vi in ‚Äč‚Äčinneh√•llsstrategi och nyckelord. Tillsammans med dig rekonstruerar vi inneh√•llet p√• webbplatsen s√• att den i slutet av SEO-optimeringsprocessen kan kommunicera perfekt med s√∂kmotorer.

SEO-optimering är en pågående process! Vi erbjuder våra tjänster i form av en månatlig prenumeration, så att avkastningen på din webbplats ständigt ökar. Vi garanterar ökad organisk trafik och webbplatsens SEO-prestanda.

LILLA PAKETET

Detta paket passar företag som vill fånga upp kunder på sin lokala marknad och har få tjänster/produkter.
2499 kr
  • SEO – s√∂kordsanalys
  • On-page-SEO – optimera inneh√•ll (Title, Meta Description, H1 och URL)
  • SEO-strategi – den l√•ngsiktiga planen (vad ska optimeras och prioriteras)
  • Teknisk SEO
  • Revidera och optimera kod
  • Intern l√§nkoptimering
  • Strategi f√∂r sociala medier
Beställ lilla paketet

STORA PAKETET

Detta paket passar det företaget som jobbar på en mer regional marknad eller lokal marknad och har ett bredare utbud av tjänster.
4999 kr
  • SEO – s√∂kordsanalys
  • On-page-SEO – optimera inneh√•ll (Title, Meta Description, H1 och URL)
  • SEO-strategi – den l√•ngsiktiga planen (vad ska optimeras och prioriteras)
  • Teknisk SEO
  • Revidera och optimera kod
  • Intern l√§nkoptimering
  • Strategi f√∂r sociala medier
Beställ stora paketet

SEO

Sökmotoroptimering är en teknik som används av designers, webbutvecklare och marknadsförare för att optimera en webbplats för sökmotorer. Det är processen att ändra webbplatsens synlighet i obetalda sökmotorresultat, allmänt kända som organiska resultat. I allmänhet, ju högre en webbplats och en högre frekvens i resultatlistan, desto fler besökare kommer in på webbplatsen från sökmotorer. SEO-optimering kan generera besökare från olika sökningar, inklusive bildsökningar, lokala sökningar, videosökningar, akademiker eller till och med nyheter och industri (specifika sökmotorer).

Vad hjälper SEO-optimeringen till?

Sökmotorer är robotar som indexerar webbplatser på internet. Denna indexering sker enligt vissa kriterier. När du gör en sökning på en sökmotor som Google frågas flera webbplatser. I vilken ordning webbplatser visas beror på hur väl de uppfyller sökmotorns kriterier. Ju fler kriterier en webbplats uppfyller, desto bättre är positionen i sök.

SEO-optimering innebär att uppfylla kriterierna för sökmotorer. En bättre position på skärmsidorna innebär mer trafik. Mer trafik innebär fler kunder, så en stor vinst.

De flesta användare stannar på den första sidan med resultat när de söker. Brist på SEO-optimering har allvarliga återverkningar på en webbplats. Det kommer inte att visas på söksidor eller så kommer det att vara mycket dåligt. Därför mäts framgången för en webbplats i positionen på resultatsidorna. På ett alltmer trångt internet är SEO-optimering avgörande för alla företag.

Hur SEO-optimeras en webbplats?

SEO On-Page optimering

Det är summan av de optimeringar som utvecklingsteamet utför på sidorna på själva webbplatsen. Dessa är:

  • Nyckelordst√§thet. V√§lj ett eller flera inneh√•llsrelevanta s√∂kord f√∂r varje sida.
  • R√§tt Metadata¬†som inneh√•ller nyckelordet.
  • En l√§mplig titel.
  • SEO-v√§nlig URL. Webbplatsens adress m√•ste inneh√•lla nyckelordet.
  • R√§tt rubrikordning h1, h2 ‚Ķ h6. Helst b√∂r det inneh√•lla nyckelordet.
  • Minst 300 ord.
  • Mobil anpassning.¬†Google kontrollerar utseendet p√• sidan p√• mobila enheter.
  • Uppladdningshastighet. En l√•ngsam webbplats kommer att straffas p√• resultatsidorna.
  • Bilder taggade med alt attribut
  • R√§tt bildstorlek och format
  • Webbplatsens storlek. En stor och uppdaterad webbplats s√• ofta som m√∂jligt har mycket h√∂gre chanser √§n en webbplats med n√•gra sidor of√∂r√§ndrade sedan lanseringen.

Det finns andra rent tekniska kriterier som webbutvecklare bör känna till och följa under webbutvecklingsfasen.

SEO OFF-Page optimering

Detta är en långsiktig process som oftast tar marknadsavdelningen ansvaret över.  Sökmotorer försöker hitta relevanta tecken på innehållets kvalitet på webbplatsen. Dessa tecken hänvisar till kvalitets- och popularitetsindikatorerna som analyseras av antalet länkar som leder till den analyserade sidan, sammanhanget, källans författare, den totala trafiken till sidan och aktiviteten i den sociala miljön (som, dela, kommentar, tweet, etc.).

Har du frågor om SEO eller vill du ha en gratis konsultation? Hör gärna av dig.

Samtycke(Obligatoriskt)

Låt oss ta ett möte och se hur Imperativ media kan hjälpa er

Florin Gainar, Digital marknadsförare och Projektledare @imperativmedia

 

Offertförfrågan KONTAKTA OSS